Gud morning....tetiba rasa nak muhasabah diri pagi nie..hurm..setiap hari kita sentiasa akan d uji oleh Allah s.w.t dengan dugaan. x kira la dugaan besar or kecil. aku percaya.. semua orang kat dunia nie penah menghadapi masalah. jadi,aku x terlepas dari masalah gak. hurm.. walaupun kita tengok seseorang tu selalu jer gembira.. tp x semestinya orang tu x penah menghadapi masalah. itu bermaksud, orang tu pandai untuk menyembunyikan masalahnya. kehidupan kita nie, kita x akan sentiasa d atas. mesti ada naik jatuhnya. apa yang penting adalah kesabaran dalam menghadapi ujian. sekiranya kita merasakan diri di uji dengan dugaan yang amat berat, fikirkan semula sebab lebih ramai manusia d luar sana yang menghadapi dugaan yang lebih berat jika nak di bandingkan dugaan kita tu. dengan cara itu, ia akan dapat membantu mengurangkan tekanan perasaan kita. sebagai manusia, kita harus sentiasa bersyukur dengan apa yang kita ada sekarang. sebab kemungkinan apa yang kita ada, ramai orang lain x dapat untuk merasainya. sekiranya sesiapa yang merasakan dirinya miskin harta, tetapi berfikiran positiflah sebab maybe kita ada keluarga yang amat menyayangi kita which is ramai orang x dapat untuk merasainya..apa2 pun...keep smiling.. hurm..rasanya setakat nie je la kot coretan aku untuk masa nie. ada replacement klas kul 9 a.m nie. nak pegi bersiap...wsalam..
Me...
future engineer...
Tuesday, March 22, 2011
Friday, March 18, 2011
~pengalaman~
sepi je blog aku nih... kebelakangan nih.. internet kat bilik aku problem. so, xda la online. xda online maksudnya xda la nak update blog. lagipun minggu nih busy sangat2...dengan homeworknya, dengan asignmentnya, dengan kuiznya n dengan testnya.. aduii.. biasa la kan...student's life...
haa...nih aku nak kongsi pengalaman aku yang menghampakan la.. peristiwa nie..berlaku hari jumaat last week. aku gan 2 orang classmate aku deddy and zila nak g kat HEA UITM nak g serahkan borang untuk penangguhan bayaran balik PTPTN. Nak g situ punye la payah sbb bangunan tu kat atas bukit. rasa nak tercabut kaki baru dapat sampai atas sana. dah la hujan renyai2 gak time tuh. nak d pendekkan cerita, kitorang sampai la kat luar pejabat pengurusan PTPTN tuh. then deddy and zila tu bagi la borang dorang kat kakak tu..then dah semak...ok..xda masalah. masuk turn aku, dia cek la borang2 aku.tuttt..lampu merah...borang aku x lepas. aku tersalah kepil salinan. spatutnya aku kepilkn salinan sijil pengesahan masih belajar. tp aku tersilap. aku kepilkn sijil tamat belajar. aduii...hampanya..sia2 je berpenat2 naek. tp xda hasil. so, aku terpaksa la tunda uruskan benda tuh. mengenangkan nak naek lagi atas tuh..rasa macam nak putus semangat jer. then on d way balik dari pejabat pengurusan PTPTN tuh..sempat lagi amik gambar. seronok sakan aku gan deddy bergambar. zila la yang jadi mangsa kitorang. tukang amik gambo. haha!!.. this is some pic yang kitorang amik arituh..
nih la gambo deddy. sori ek deddy. attach pic ko tanpa izin.haha!!
gambo zila xda sbb dia "malu" nak bergambo. haha..
hurm...ok la...thats ol 4 today...=)
Wednesday, March 9, 2011
~BaBy~
This week...aku dapat berita yang amat mengembirakan untuk sluruh ahli keluarga aku. x lama g kluarga aku akan bertambah seorang. Kak Esah..which is my kakak ipar di sahkan mengandung sebulan lebih. arghhh.. x saba nak menerima ahli baru d umah. lama dah umah kitorang sepi tanpa ada bunyi budak2... apa yang lebih penting adalah x lama g aku akan bergelar Ami Amri. FYI..dalam keluarga WAN, uncle d panggil "Ami". aku nak ucapkan sepenuh kesyukuran kepada Allah s.w.t. sebab memberi rezeki gan abang mijie n kak esah. Dah lama dah teringin nak ada anak buah sendiri.. akhirnya x lama g....akan menjadi kenyataan.. wa.!! aku akan jadi Ami yang baek untok baby sharifah @ wan nie nanti...insyaallah..Mesti baby dorang nanti comel comel camni.....
smoga kandungan Kak Esah xda masalah. Insyaallah akan melahirkan baby yang sehat n normal. huk2.. stakat nie je la coretan aku kali nie..
Friday, March 4, 2011
~PUTRAJAYA~
hurm....benda nie berlaku semalam..finally..aku dapat gak menjejakkan kaki kat putrajaya.. cerita nya camnie.. lepas balik kelas kul 12.30, like owez, aku akan g makan kat DC wit my classmate fadhli, din and nasir. dalam time makan tu, my fren ajak solat jumaat kat masjid s.alam. so, aku on je la..x penah g solat kat masjid s.alam. selalu solat kat masjid uitm je.. hurm..nak d pendekkan cerita, after abiz solat, my clasmate tnya la nak g mana.. so, kitorang gurau la ckap nak g putrajaya..x sangka plak fadhli(driver) bawak gak.. hurm..jauh gak la perjalanan kitorang. then kul 4 ptg..sampai kat putrajaya. lepak2 kat tasik sambil tgok pemandangan kat putrajaya.. sempat la amik gamba sebagai kenangan. nak gamba banyak2 segan la plak.. nie just ada gamba aku je..gamba my fren laen guna kamera hpone fadhli.so, aku xpat nak upload pic kitorang berempat.
kebetulan gak nak masuk asar time tu...so, truz solat asar kat situ. masjid cantik n besar, tp sedihnyer x banyak pon orang solat situ. satu saf pon x penuh. Then abiz solat truz balik ke s.alam. dah la kena time banyak keta nasib x jam sangat. datang2 kat s.alam, truz fadhli bwak makan kat kedai sup utara kat sec 18. hurm,.. aku x minat makan sup, so aku makan nasi lemak ayam berempah je la.. nasir makan sama cam aku. din n fadhli je makan sup. hehe..dahtu kira2 kul 8 baru sampai hostel.. hurm..wat a very tiring day.,.tp enjoy. thanks to all my fren. dapat gak la release tensyen jap. . hurm...dats ols 4 now..
Saturday, February 26, 2011
KRITIKAL!!!!
assalamualaikum.... hurm...dah sekian lama dah aku x mengupdatekan blog ku yang usang nie...biasa la..malas+busy+jarang online.. nie nak story skit pasal pelajaran aku.. hurm... tahap pelajaran aku skrang nie dah tahap kritikal. banyak subjek yang aku x paham padahal dah banyak topik yang berlalu. yang paling kritikal skrang nie..is subjek static.. dah la banyak benda nak cover.pastu subjek nie tough sangat2..bermaen gan vector..aduii.. nie dia gamba buku vector yang aku belajar sem nie..
bayangkan buku nie punye la tebal, pastu out of 10 topik, 8 topik yang aku pelu kaver. nie baru static, blum g masuk dinamic.. sbb subjek nie ada 2..static and dinamic..dah abiz static baru masuk dinamic.. dahla buku dinamik tu sama besa n tebal mcm buku static nie.. aku rasa..dalam otak aku nie..satu topik pon aku x kaver g.. suma masih blurrr...nape la aku xpat tangkap pembelajaran topik nie ek..maybe sebab MALAS kot.. haa.. satu g.. 1st test untuk static puan Baie dah pulangkan...bayangkn betapa hampanya apabila dapat 13 stengah je out of 35.just ada 5 orang je yang lulus dalam kelas kitorang. tu pun paling tinggi 20 stengah... hurm..aku rasa la...langkah penyelesaian terbaik untuk aku skrang nie adalh amik masa untuk kaver topik static yang aku x paham. terpaksa la berkorban x balik umah my sis minggu nie..study punye pasal.. sperti kata pepatah.. bersusah2 dahulu, bersenang2 kemudian. seterusnya, subjek 2nd kritikal skrang nie is hydro.
as u ols can c...nie la buku hydro.. walaupun buku dia x sebesar and setebal buku static, tp subjek nie aku lom pat kaver gak.. banyak dah aku ketinggalan..padahal topik dah banyak yang puan Jan ajar, tp aku masih xpat tangkap suma topik tu.. seperti static gak..aku mesti luangkan masa untuk kaver topik nie.. hari tu dah test 1. tp aku xpat buat time test tu..so leh agak la test 1 aku hancur. xpa..aku bersedia untuk menerima kehancuran test 1 aku. tp aku berjanji gan diri aku..aku akan buat sehabis baek untuk 2nd test aku!!..
seterusnya, subjek math. test 1 hari tu.. cuba teka aku dapat brape??...xpe la..x yah jawab..biar aku jawab sndiri... aku dapat 7/30. kecewa gler aku dapat result time tu..dah la stiap kali subjek math, aku mmg duduk depan meja puan Aminah. tp seriously time exam aritu, aku blurr..tiba2 hilang suma benda yang aku blaja..nak tentukan converge diverge pon aku x thu gak.. kat paper test tu, puan tulis.. SILA JUMPA SAYA!!.. aduii.. malunyerr.. hurm..x tahu g bila nak g jumpa puan..sbb bilik puan bukan kat fakulti aku. hurm..hari isnin nie aku cuba tanye puan n kalo dia ada ari isnin, aku jumpa dia isnin. kalo dia xda..aku jumpa hari rabu.
pengajaran dari kisah aku nie.. study smart!! jangan nak test baru nak kaver untuk semua topik..mmg xpat nak kaver abiz...resultnyer...apa yang aku dapat tu la..hahaa.. hurm...k la..stakat nie je la coretan aku wat mase nie..bye ols...slamat berhujung minggu..
Friday, February 4, 2011
~motivasi diri~
assalamualaikum...
hurm...menjelmanya hari ini menandakan bahawa cuti aku dah nak abiz..argghhh..boringnyer.. dah seminggu dah cuti..tp keja umah lom siap. asigment pun lom siap gak.aduii.. ape nak jadi ngan diri aku nie..camne nak maju. angan2 besa nak dapatkn pointer tinggi sem nie..tp belajar malas. jadi angan2 mat jenin la nampaknyer..hik3.. kemalasan melanda diriku...ya allah..berikan la aku kekuatan..kerajinan..agar aku dapat jadi pelajar yang pandai..hik2.. wake up amrie!!!!! u r dreaming too long.. time to wake up. Ingat tujuan utama ko kesini.. bukan untuk bermaen or enjoy semata-mata...tp untuk belajar..ko membawa harapan keluarga. jangan hampakan mereka. aku mesti buktikan kepada mereka...x sia-sia aku g sini.aku akan tunjukkan result yang gempak kat mereka..insyaallah..
aku nak tunjukkan yang aku berjaya mendapatkn segulung ijazah ngan dorang...
Monday, January 31, 2011
cuti & study..
assalamualaikum....
hurm...dah lamak x update blog...tergerak asa hati mok mengisi masa lapang aku tok dengan menulis blog..hik2.. skrang tok..aku tengah cuti mid sem..cuti seminggu.hik2.. x lamak gik orang mok Gong Xi Fa Chai.. so, aku mok ambik kesempatan tok mok wish happy chinese new year ngan suma orang cina..hik2..

hurm...dah lamak x update blog...tergerak asa hati mok mengisi masa lapang aku tok dengan menulis blog..hik2.. skrang tok..aku tengah cuti mid sem..cuti seminggu.hik2.. x lamak gik orang mok Gong Xi Fa Chai.. so, aku mok ambik kesempatan tok mok wish happy chinese new year ngan suma orang cina..hik2..
seminggu cuti mid sem..tp banyak keja umah and asignment d tinggalkan oleh lecturer2 ku yang d sayangi.. till now..sigek keja umah pon lom aku sentuh..aduss. susah la mun camtok..camne mok jadi pelajar cemerlang tok.huk3... hurm.. come on amry!!! ko harus wake up!! hurm...study hard n study smart. hurm...from now on..aku akan study smart..aku akan cuba plan pembelajaran aku. list kan apa yang perlu d buat n ikut apa yang dah tersenarai kat list ya..insyaallah..aku akan berjaya.. chaiyok2!!

smoga aku berjaya dalam pelajaran aku..hik2..
Subscribe to:
Posts (Atom)







